rob2010ecuador.reismee.nl

Quito Papallacta

Quito

Vandaag gaan we eerst met een kabelbaan naar de hoogste berg die in de buurt van Quito ligt, 4500 meter en dat is best hoog als je ook nog eens de laatste 200 meter moet lopen. Buiten adem komen we op de top, maar we hebben het toch maar weer gedaan. Daar boven is het erg koud, dus jas, lange broek, sokken en jas aan. Maar het uitzicht is adembenemend.

Later op de dag zijn we naar de oude binnenstad van Quito gegaan. We worden gewaarschuwd voor zakkenrollers, alles maar goed opbergen dus. Daar hebben we diverse kerken en een museum bezocht. Waar je ook keek in de kerk was het goud, goud en nog eens goud, wat een overdaad. Natuurlijk heb ik twee kaarsen voor opa en oma aangestoken.

Op het grote plein trad een band uit Colombia op, waarop de meiden lekker hebben staan swingen. +s Avonds vroeg naar bed want we moeten weer vroeg uit de veren.

Het is ochtend en na een lekker ontbijtje gaan we met onze bus op pad naar het volgende verblijf. Bij aankomst is er niemand in het hotel te vinden, wij achterom lopen en na een half uurtje zoeken (het was een enorm groot en mooi hotel) vonden we iemand in een hutje in de tuin. Ze waren ons helemaal vergeten en wij waren de enige gasten. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hebben we heerlijk geslapen.

Onderweg heb ik die dag op het hart van de aarde gestaan. Dat is de kruising van de nul meridiaan en de evenaar. Best leuk om daar een keer te zijn.

Het reizen van hotel naar hotel valt reuze mee, we hebben een goede bus met vriendelijke chauffeur en een bijna perfecte reisleider.

Nu zitten we in een heetwaterresort dat op 3500 meter hoogte ligt. Lekker bubbelen voor je kamerdeur, echt perfect. Jammer dat we maar één nacht hier blijven. Maar het positieve is dat we vandaag gaan dalen naar het apendorp van onze reisleider Armando en dat het daar heerlijk warm is, eindelijk tijd voor de korte broek.

Op naar de Aapies!