rob2010ecuador.reismee.nl

Quito

Het is vrijdag 16 juli, de reis kan beginnen!

Om 19,40 de trein naar Schiphol genomen en daar ontmoete ik Mirjam, Babel en de andere medereizigers. Leuke mensen, één stel met een dochter van 15 uit Utrecht en een ander stel ook met een dochter van 15 uit de buurt van Den Haag. Els, Bart, Marjet, Frans, Margreet en Jozien. We zijn compleet dus de reis kan beginnen.

Ons vliegtuig vertrekt pas om 23.45 uur , dus nog voldoende tijd om te shoppen. Want Mirjam is de 27e jarig en er moet natuurlijk wel een cadeautje komen.

We vliegen eerst naar Bonaire, allemaal eruit. Maar dat gaf ons wel de mogelijkheid om een peukje te roken. Vervolgens door naar Guayaquil, dat ligt in het zuiden van Ecuador en vervolgens door naar Quito. Onderweg van Guayaquil naar Quito zien we door het wolkendek de zwarte rook van een werkende vulkaan. We vliegen er vlak langs. Indrukwekkend om te zien , ik begrijp alleen de ophef over dat vulkaantje in IJsland niet, deze is veel groter en stoot dikke rookwolken uit. Natuurlijk was er weer iets defect aan het vliegtuig waardoor we ruim een uur extra stil gestaan hebben op Guayaquil. Maar na een reis van ruim 20 uur zijn we op onze startbestemming Quito. Het is dan 10.30 uur in de ochtend plaatselijke tijd, dus nog een hele dag te gaan.

Daar staat onze reisleider klaar, Armando een Ecuadoriaan (wat een woord om uit te spreken) die ruim elf jaar in Nederland gewoond heeft. Zo op het eerste gezicht een super koele gast die gewend is om door het oerwoud te trekken en er in te leven. We zien benieuwd.

Mobiele telefoon aangezet om het thuisfront een sms te sturen. Helaas, dat werkt hier dus niet. Wel lekker rustig, de komende 3 weken geen mobiele telefoon!

Zo'n lange reis gaat je niet in de koude kleren zitten en het wordt een lange dag om te rekken tot 21.00 uur. We zijn de stad in geweest en ik heb tot op heden nog niets kunnen merken van alle corruptie en criminaliteit die hier zou plaatsvinden.

Een inschattingsfout is het weer hier. Niets warmte, klam of een lekker zonnetje. Het is een graad of 15 en dan zijn we nog maar op een hoogte van 2800 meter. Verderop in de reis gaan we naar bijna 5000 meter, dat wordt alle t-shirts over elkaar aantrekken die ik bij mij heb. Gelukkig kunnen we aan het eind van de reis een week op Bonaire liggen en daar is het gegarandeerd lekker warm.

Het hotel ligt in het verlengde van de langdingsbaan. Het lijkt dus net alsof de vliegtuigen op het dak landen maar met een slaappilletje van Mirjam heb ik daar geen ene bal van gemerkt. Heerlijk geslapen!

Zondag (vandaag)hebben we de oude binnenstad van Quito bekeken. Veel oude gebouwen in Spaanse stijl met allerlei felle kleurtjes zoals je die ook in de caribiën ziet. Ook zijn we in de oudste Kathedraal van Quito geweest, overal waar je maar keek was goud, goud en nog eens goud.Helaas mocht ik geen foto´s maken. Maar ik heb wel twee kaarsen opgestoken en bij het altaar van Maria gebid. Eén voor Lunaaan opa en oma en één voor Kylie ook voor opa en oma.Op een groot plein speelde een Colombiaanse band salsa muziek, de meiden hebben natuurlijk lekker staan dansen (met een paar bejaarden! hahaha).

Daarvoor zijn we met de kabelbaan naar een berg geweest die een fantastisch uitzicht geeft over Quito en de vele vulkanen die in Ecuador zijn. Ben uiteindelijk op 4100 meter hoogte geweest enik kan je vertellen daar wordt je best kort ademig van. Wordt wat als we later in de reis naar 5000 meter gaan. Toch maar stoppen met roken!

Morgen trekken we met de bus verder. Waarheen zou ik op dit moment niet weten. Dat is juist zo lekker aan een groepsreis met chauffeur en gids. Je hoeft je nergens druk om te maken.

Ik moet even afwachten wanneer ik weer verslag kan doen aangezien internet en mobiele telefonie hier nog in de kinderschoenen staan.

Groeten en een dikke kus voor mijn volgers,

Rob

Reacties

Reacties

mascha

Vandaar dat we niets hoorden. Geen tel en geen internet. Wij soms ook helemaal niets. Maar grappig dat het daar zo koud is. Dacht het al op World News te zien. Leuk om te lezen. En zodra wij kunnen internetten lezen we je verslag meteen.

Kylie

Hee Papa!!

Haha lekker weertje...hier is het lekker warm;p (Wij hebben wel een paar keer stortbuien gehad, maar dat was niet zo erg)
Zijn nu lekker aan het uitrusten op een super witte strand en een strak blauwe zee!

Heb gisteren een kleinig heidje voor je gekocht, vind je vast wel leuk
Ik Mis je wel hoor... hoeveelste ben je nou terug??

OOh ja en over de 17e... dat is toch alleen praktijk?? Want ik zou als het goed is de 6e theorie doen..


DIKKE KUS VAN MIJ EN LUNA

(Ook aan Babel en Mirjam)

Sylvia en Raymond

Hey Lieffie!
Echt weer iets voor jou he! Lekker avontuurlijk! hahah!
Wel lekker voor jou hersenen(tjes) :) om even tot rust te komen, die hebben het veeeeeel te druk gehad de afgelopen tijd!;) Heerlijk die kaarsjes......je vergeet niets.....
Geniet en als het niet anders kan, moet je toch een wild beest schieten en ontvellen.....hahahah! Lekker jasje heb je dan hoor!
Dikke kus, en we blijven je volgen!xxx ook voor Mirjam

Syl en Ray

Rob

Hoi Kylie,

Ik land de 11e ´s morgens om 5 uur.

Je praktijkexamen is 17e en theorie op de 6e.

Veel plezier daar en ook een dikke kus aan mijn kleine meisie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!